+48 12 222 50 27 biuro@cardon.pl

Karty rabatowe – sposób na lojalność…

…CZYLI JAK ZATRZYMAĆ KLIENTA

Za sprawą swojej dużej uniwersalności karty rabatowe to jedne z najczęściej produkowanych kart plastikowych. To właśnie dzięki nim przydzielany zostaje rabat na produkty lub usługi w postaci procentowego upustu na kolejne zakupy. To także doskonały sposób na budowanie lojalności klientów i przywiązania ich do firmy lub produktu.

Informacja o zniżce jest zazwyczaj dominującą częścią grafiki każdej karty rabatowej i nadrukowana zostaje na awersie lub rewersie karty. Wysokość rabatu można dowolnie modyfikować i różnicować poprzez wydanie kilku kart rabatowych o różnych kolorach i nadanych zniżkach. Dla przykładu dobrym pomysłem jest wprowadzenie kilkustopniowego rabatu w zależności od ilości lub wartości dokonanych zakupów.

I tak jako standardowy rabat zostaje przyznana karta rabatowa 5% dla każdego klienta który dokonał zakupu. Przy wydaniu większej kwoty lub zwiększeniu częstotliwości zakupów nadaje się rabat 10%. Natomiast dla najbardziej zasłużonych klientów lub przy przeprowadzaniu konkursów czy wydarzeń specjalnych można przyznać kartę z rabatem 20%

  karty rabatowe

 


KARTY RABATOWE-INDYWIDUALNE PODEJŚCIE

Oczywiście to tylko przykład ponieważ każda firma wymagać będzie innej koncepcji z uwzględnieniem specyfikacji rynku i branży. Rozwiązanie które sprawdzi się u producenta okien będzie całkowicie bezużyteczne w przypadku restauracji. Tym samym do programu rabatowego należy podejść indywidualnie aby w pełni wykorzystać potencjał narzędzia jakim są karty rabatowe.

karta stalego klientaDosyć popularnym zabiegiem jest także wprowadzanie jednej karty rabatowej, gdzie zniżka ustalana jest za pomocą regulaminu lub systemu informatycznego. W tym wypadku niezbędne będzie wyposażenie karty w dodatkowe nośniki informacji takie jak pasek magnetyczny, chip, moduł zbliżeniowy lub kod kreskowy. Sam regulamin korzystania z rabatów (np. wyłączenie produktów promocyjnych) ze względu na ograniczoną powierzchnie karty należy umieścić na dołączonej ulotce lub na stronie internetowej. Dobrze też zadbać by klient taki regulamin w formie papierowej podpisał przy okazji wypełniając np. pole e-mail lub numer telefonu co pozwoli to nam później na przeprowadzanie akcji marketingowych.


 

IDENTYFIKACJA WIZUALNA

złote karty rabatoweWarto pamiętać, że karty rabatowe to przede wszystkim wizytówka która cały czas powinna znajdować się w portfelu klienta i przypominać przy każdej okazji o firmie która ją wydała. Należy zatem zadbać by na karcie znalazły się dane teleadresowe i oczywiście adres strony internetowej. Istotnym elementem jest również trwałość karty i wysoka jakość wykonania chyba, że chcemy aby nasza firma kojarzyła się z ścierającym się nadrukiem i niskim poziomem.

O wyjątkowym wyglądzie karty będzie decydował odpowiedni projekt opracowany na potrzeby określonej kampanii, firmy lub produktu. Tutaj warto też wykorzystać różnego rodzaju uszlachetnienia jak np. podkłady metaliczne (w szczególności w wypadku kart VIP) czy laminacja matowa która nada elegancji naszym kartom rabatowym.

 

POTRZEBUJESZ PROFESJONALNIE WYKONANYCH KART RABATOWYCH?

   NAPISZ DO NAS

…MY JUŻ ZADBAMY O RESZTĘ

CZĘSTO WYKORZYSTYWANE DODATKI


W przypadku kart magnetycznych poza oczywiście kodowaniem najczęściej wykorzystuje się pasek do podpisu w celu identyfikacji właściciela karty oraz różnego rodzaju personalizację.

Zastosowanie

Karta rabatowa na towary.

Karty rabatowe na towary mogą obejmować pełną ofertę firmy lub cześć produktów, zwykle takich, na których sprzedaży zależy nam najbardziej. Wydawane są najczęściej przy pierwszym zakupie, aby zachęcić klienta do następnych odwiedzin i „zniechęcenia” do sprawdzania ofert konkurencji. Stosowane przez hurtownie, sklepy sportowe, sieci odzieżowe. Są skutecznym orężem do walki z ofertą sklepów internetowych.

Karta rabatowa na usługi.

To rozwiązanie polecane dla firmy usługowych różnych branż np. salonów fryzjerskich, solariów, klubów sportowych i fitness, basenów, wypożyczalni sprzętu i wielu innych. Zadaniem karty jest pokazanie klientowi, że jest dla nas szczególnie ważny, szanujemy go i w podziękowaniu za korzystanie z naszych usług, przyznajemy mu prawo do wyjątkowego rabatu na kolejne wizyty.

Karta rabatowa studencka.

Karty rabatowe możemy przydzielać różnym grupom wiekowym i społecznym np. studentom. Bardzo dobrym pomysłem będzie emisja takich kart w miejscach wzmożonego ruchu danej grupy np. w pobliżu kampusów lub akademików. Zachęci to do zakupów właśnie w tym miejscu z którego pochodzi karta.

Karta rabatowa seniora.

Podobnie jak karta studencka przyznawana jest danej grupie wiekowej. Przyniesie efekty w większości firm, z których korzystają osoby starsze. Możliwość uzyskania rabatu jest bardzo kusząca i na pewno dzięki temu pozyskamy wiernych klientów którzy na pewno docenią fakt, iż zostali w specjalny sposób potraktowani. Pokazujemy w ten sposób, że są dla nas ważni i zależy nam na nich jako konsumentach.

Karta rabatowa rodzinna.

Zadaniem karty rodzinnej jest skłonienie do korzystania z usług całej rodziny, gdzie korzyść polega na tym, iż zakup karnetu dla kilku osób jest tańszy niż przy indywidualnej wizycie. Najczęściej stosowana jest w firmach usługowych, bardzo popularna w klubach sportowych, klubach wspinaczkowych, basenach. Poza oczywistymi korzyściami finansowymi, należy zwrócić uwagę także na pozytywny przekaz – firmy przyjaznej rodzinie, promującej aktywne spędzanie wolnego czasu.